Technika / Web / A Kirowski bemutatja a Yahoo! és az Isobar globális kutatását

Linkajánló

Az elemzés külön hangsúlyt helyez az internet társadalmi kapcsolatokra gyakorolt hatására. Miközben az emberek több időt töltenek a képernyő előtt, a technológia révén növekedhet közösségi aktivitásuk és kapcsolataik száma is nőhet. A válaszadók mintegy 74 százaléka egyetértett az állítással, miszerint a net segít közelebb hozni őket családjukhoz és barátaikhoz. Világszerte minden negyedik válaszadó állította, hogy aktívabb politikailag vagy a közösségén belül a net hatására, és a többség aktívabb személyes érdeklődési körével kapcsolatban, illetve az ezekhez kötődő szervezetekben. A kutatás kimutatta azt is, hogy kezd elmosódni a határ a munkahelyi és otthoni nethasználat között: a kapott válaszok alapján a hálón otthon töltött idő ötöde munkával kapcsolatos volt, ugyanakkor a munkahelyi netezésre fordított idő 26 százaléka magáncélúnak bizonyult.

A kutatás megmutatta, hogy az internet egyre inkább alapvető mindennapi cikké válik, hasonlóan a vezetékes vízhez vagy az elektromos áramhoz. A válaszadók mintegy 63 százaléka érezte úgy, hogy "otthoni internet nélkül elveszettnek érezné magát, már akár félnapos kimaradás esetén is." Egy lakatlan szigetre - ha választani kellene - 64 százalék inkább vinne magával internettel felszerelt számítógépet, mintsem TV-t, rádiót vagy a nyomtatott sajtót.

Mark Chippendale, Yahoo! Sales Europe vezérigató-helyettes: "Az eredmények jól mutatják, mennyire nélkülözhetetlenné vált sokunk életében. Napjaink felhasználói kifinomult ízléssel rendelkeznek és növekvő számban vonzzák őket azok a hirdetések, amelyek pillanatnyi helyzetükkel és igényeikkel kapcsolatosak. A pillanatok alatt megkerülhetetlenné vált új médiában csak azok lehetnek sikeresek, akik készek kreatív, megnyerő, releváns és más tevékenységeikkel összehangolt hirdetésekkel jelentkezni, mindig egy kicsit magasabbra emelve a lécet önmaguk előtt."

Kovács Zoltán, kirowski vezérigazgató: „Örülök, hogy az Isobar és a Yahoo közös tanulmányát bemutathatjuk a hazai kommunikációs szakmának. Bár az elemzésben körvonalazódó „jövő fogyasztója” még nem érkezett el teljesen hozzánk, sok tulajdonsága máris megfigyelhető a hazai fogyasztók szokásait vizsgálva. A technikai lehetőségek mindenesetre már adottak: a szélessávú hozzáférés gyorsan terjed és itthon is mind többen használunk WiFi-t és mobil eszközöket. A fogyasztói magatartás változása már itthon is tetten érhető, a tanulmányban leírt trendek a következő 2-3 évben Magyarországon is valósággá válnak – és nem árt, ha az ügyfelek és a kommunikációs szakma már ma elkezdi a felkészülést az új kihívásokra”.

A kutatásról
A 'Fluid Lives' című tanulmány az Isobar és a Yahoo! együttműködésének eredménye. Az etnográfiai kutatást a Fire Fish végezte el, családi háztartások és gyermek nélküli párok körében, a világ 5 országában. Az online kvantitatív felmérést az IPSOS végezte el 1680 szélessávú internetező bevonásával Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban, az Egyesült Államokban és Kínában.

A Yahoo! Europe-ról
A Yahoo! Europe kommunikációs-, üzleti-, kereskedelmi-, média- és keresőszolgáltatásokat nyújt oldalain keresztül szerte Európában. A Yahoo! Europe magában foglalja az írországi és nagy-britanniai Yahoo! oldalakat (www.yahoo.co.uk), valamint a francia (www.yahoo.fr), német (www.yahoo.de), olasz (www.yahoo.it), spanyol www.yahoo.es) és katalán (www.ct.yahoo.com) oldalakat. A Yahoo! üzemelteti emellett a web egyik legnépszerűbb ingyenes levelezőrendszerét, a svéd, norvég, dán, görög és orosz nyelvű Yahoo! Mail-t. A Yahoo! londoni, dublini, párizsi, müncheni, milánói és madridi irodái helyi szakembereket foglalkoztatnak, a Yahoo! Europe központja pedig London belvárosában található. A száz százalékig Yahoo! tulajdonban lévő Kelkoo.com Európa vezető vásárlási összehasonlító és kereső oldala 10 európai országban üzemel, többek között Nagy-Britanniában, Franciaországban, Németországban, Spanyolországban, Olaszországban, Hollandiában, Belgiumban, Flamand Belgiumban, Svédországban, Norvégiában és Dániában.

Az Isobar hálózatról
A 2004. július 5-én alapított Isobar egységesíti, integrálja, koordinálja és fejleszti az Aegis digitális marketing szolgáltatásait globális, regionális és nemzeti szinten egyaránt. Az Isobar teljeskörű digitális marketing szolgáltatást kínál ügyfeleinek a világ 32 országában működő 65 irodája révén. Az Isobar média üzletágának forgalma 750 millió USD, alkalmazottainak összlétszáma meghaladja az 1400-at. Elnök-vezérigazgatója Nigel Morris. További információkért kérjük, látogasson el a www.isobar.net oldalra.

A kirowski-ról
Az idén 10. születésnapját ünneplő kirowski, mely 2005 októberétől az Isobar globális digitális marketing ügynökségi hálózat tagja, Közép-Európa kommunikációs piacának egyik meghatározó szereplőjeként elsősorban a digitális marketing és média, valamint az e-business és technológia területein nyújt teljes körű szolgáltatásokat. Számos iparág vezető nemzetközi és hazai vállalata számára teljesít megbízásokat. A számos szakmai díjat elnyert vállalat legjelentősebb ügyfelei közé tartozik a Magyar Telekom (T-Online, T-Com, TMobile), a HP, a L'Oréal, a MOL Csoport, a Nestlé, a Renault, a Samsung, a Tesco, a Wizzair és a Zwack Unicum.

Forrás: kirowski

Előző oldal Előző oldal
© halmaz.hu