Technika / Web / Fw: spam

Linkajánló

Az oldalon harmadik féltől származó cookie-kat (sütiket) használunk a megjelenő reklámok személyre szabása és statisztikai adatok gyűjtése érdekében. Az oldal használatával elfogadod a cookie-k használatát. Több információ
Elfogadom

Fw: spam

Mit tehetünk, ha spam-et kapunk, és az ráadásul hazai termés? Ez a kérdés merült fel egy korábbi bejegyzésem kommentjeibe, lássuk hát a választ!

Először is: az [origó] Techbázisában van egy jó és aktuális cikk, amit érdemes elolvasni. Ebből kiderül, hogy a Nemzeti Hírközlési Hatóságnak kell bejelenteni a spammelés tényét. Ezt legkönnyebben és stilszerűen e-mailben tehetjük meg, figyelve a következőkre:

  • a kéretlen levél fejléccel együtt (például csatolt fájlként) legyen elküldve
  • legyen benne a bejelentő neve és lakcíme
  • a bejelentést a spam-bejelentes@nhh.hu e-mail címre küldjük el.

Ezen kívül ha a küldő láthatóen publikus e-mail címet adott meg vagy beazonosítható az internetes szolgáltatója, akkor küldjünk oda is levelet, ezt általában az abuse@szolgáltatóneve címre tehetjük meg.

Ha úgy érezzük, személyes adataink is sérülnek - pl. saját és nem céges e-mailt bombáznak -, akkor bátran írjunk az adatvédelmi biztosnak is, ide: adatved@obh.hu

Fontos, ezek a fenti dolgok mind hazai spamekre vonatkoznak!

Tegyük azért hozzá: minden spam, amit nem kérünk, azaz kéretlen ajánlat. Az is spam tehát, ha a 2001. évi CVIII.-as törvényre hivatkozva küldenek beleegyezést kérő levelet.

Ír erről egyébként Kelt, azaz Szedlák Ádám is, a legtöbb infót nekem is ő adta ehhez a bejegyzéshez. Az ő blogján olvasható egy bejegyzés is egy spamelő cégnél dolgozótól, íme:

"Ez sajna egy undorito dolog. En legalabb annyira utalom mint masok. Sajnos egy kis cegnel dolgozom. Fejlesztenek a kollegak. A fonokom pedig eleg begyepesedett agyu, es sajnos ot nem erdekli semmi… En is csak kozvetve veszek reszt ilyenben, mert az smtpket en allitom be. Ez egyikreszt a munkam. Spamokat kikuldeni sose voltam hajlando, azt mas kollega vegzi. De az a baj ezekkel az emberekkel nem tudjuk megertetni hogy amit akar hogy csinaljunk az erkolcsileg is es torvenyileg is “bun”! Nem nem nem...

Havonta uj ipt cserelunk, az smtpnek hasznalt gepet en hurcolaszom mindig uj helyekre, ahonnan meg nem fognak visszapattani a levelek egybol. :(

Utalom magam ilyenkor. Diak vagyok viszont, es ha nemteszem meg engem kirugnak es mas fogja csinalni akinek annyi kedve sincs ellen tenni vmit mint nekem...

Szomoru ezvan. Le kene loni oket? Igen :)"

Látható, hogy igazából csak az segíthet, ha sokan és sokszor bejelentenek egy-egy céget. Hiszen a mai napig úgy védekeznek, hogy nem is tudták, hogy ilyet nem szabad... Persze ezt egy abbahagyásra történő felszólítás után már nehéz újra eljátszani.

Végül pár jótanács, mit ne tegyünk, ha spamet kapunk:

  • Soha ne válaszoljunk rá közvetlenül! Ezzel csak megerősítjük, hogy jó e-mail címre lett küldve a reklám.
  • Soha ne vásároljunk annál a cégnél! Spam addig lesz, ameddig megéri. Ha nulla hatása van, máris nem éri meg.
  • Soha ne kattintsunk a levélben lévő linkre! Még akkor se, ha ismerős címre mutat: könnyen lehet, máshova irányít, és vagy átvernek vagy vírust kapunk.
  • Soha ne akarjunk önbíráskodni! Egyrészt ők az erősebbek (hiszen ebből élnek), másrészt a fenti idézetből is látszik: ők már nem fognak megkapni egy több gigás csatolt állományt.
Szerző: Konrad
Forrás: Onlinemarketing blog
CreativeCommons


© halmaz.hu